رئیس اداره آبفا ملارد: با بازسازی 15 حلقه چاه و 7هزار انشعاب در پی رفع کم آبی هستیم

مهدی زماندار رئیس اداره آبفای شهرستان ملارد روز شنبه در گفتگو باخبرنگار ایرنا ، وقت شناسی در مصرف آب و همچنین نصب منبع ذخیره آب در منازل به جای مکش مستقیم آب توسط پمپ ها را از راهکارهای موثر در کاهش افت فشار آب عنوان کرد.

مهدی زماندار رئیس اداره آبفای شهرستان ملارد روز شنبه در گفتگو باخبرنگار ایرنا ، وقت شناسی در مصرف آب و همچنین نصب منبع ذخیره آب در منازل به جای مکش مستقیم آب توسط پمپ ها را از راهکارهای موثر در کاهش افت فشار آب عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول ،ما در عمل چیزی به نام قطعی آب نداریم فقط شبکه به واسطه تحلیل رفتن منابع و شدت مکش ها از طرف پمپ ها دچار ایجاد هوا و حرکت آب در آن می شود که این امر در نهایت باعث گردش آب بیشتر و بروز حادثه برای تاسیسات می گردد .

زماندار استفاده همزمان مخزن و پمپ را بهترین نوع برای مصرف و ذخیره آب در خانه ها دانست که متاسفانه در شهرستان ملارد بسیاری از مشترکین بصورت مکش مستقیم استفاده می کنند .

رئیس اداره آبفای ملارد به عدم رعایت مبحث 16 ساختمان و تامین آب از سفره های زیرزمینی تا عمق 200 تا 250 متر اشاره کرد و افزود: با اصلاح روش های آبیاری و الگوی کشت در بخش کشاورزی که حدود 70 درصد منابع آبی را به خود اختصاص داده می توان آب مورد نیاز شرب که تنها به 10 درصد از منابع زیرزمینی نیاز دارد را به راحتی تامین و مدیریت نمود.

زماندار اضافه کرد: میانگین مصرف هر فرد در شبانه روز اعم از شرب ،شستشو ،استحمام ، نظافت و غیره 150 لیتر است که با رفتارهای نادرست بدمصرفی مانند شستشوی قالی و پتو ، حیاط با شلنگ ، خودرو و بازگذاشتن بی مورد شیرآب این میزان برای همشهریان ملاردی بسیار بالا می باشد.

رئیس اداره آبفای ملارد از انجام کار حفاری در سه نقطه از شهرستان برای حفر سه چاه استحصال آب ،احداث مخزن 12 هزار متر مکعبی و یک مخزن دیگر در شرق سرآسیاب خبر داد و تصریح کرد: برای افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از منابع موجود، 5 کیلومتر از شبکه اصلاح و بازسازی شده و بیش از 7 هزار انشعاب فاضلاب بعلاوه تصفیه خانه 35 هزارمترمکعبی راه اندازی گردید که در بین شهرستان های استان تهران اتفاق کم نظیری می باشد.

زماندار در بخش فرهنگسازی نیز گفت: با اداراتی مانند شهرداری ، آموزش و پرورش و اتاق اصناف تفاهم نامه های همکاری و آموزشی منعقد شده و امیدواریم این فرهنگ در بین خانواده ها رواج پیدا کند که مصرف نادرست آب به منزله کم مصرف کردن نیست بلکه مصرف به مقدار نیاز توام با مدیریت و درایت است .

زماندار در ادامه به تامین اعتبار و نهایی شدن عقد قراداد برای اجرای طرح سه ساله انتقال آب از تصفیه خانه شماره شش تهران به شهرستان ملارد گفت: آن را یکی از اقدامات موثر برای تقویت سفره های زیرزمینی این شهرستان برشمرد که در حال حاضر تا شهرقدس انجام شده است .

تراکم جمعیت در برخی مناطق شهری و وضعیت معابر کم عرض آن و همچنین بیرون از روستابودن چاهها و سواستفاده برخی سودجویان در مسیر انتقال ، از عمده مشکلات در شبکه های انتقال آب در سطح شهرستان ملارد است که رئیس اداره آبفا به آنها اشاره و اظهار امیدواری کرد با همکاری و حمایت همه نهادهای دولتی و مردمی به ویژه بسیج بتوان بر این امور نیز فائق آمد .

نظرات

captcha