آیت الله طه محمدی مردی دانشمند در علم فلسفه بود

مدیر بنیاد قرآن استان همدان گفت: مرحوم آیت الله طه محمدی کتب سنگینی چون ملاصدرا که از کتب سخت است و کمتر کسی از عهده تدریس آن بر می آید را تدریس می کرد، او علاوه بر فلسفه و تبحر در سایر علوم در حوزه اجتماعی سرآمد بود.

محمدجواد صدیق، مدیر بنیاد قرآن استان همدان، در گفت وگو با ایکنا از همدان، ضمن تسلیت ارتحال عالم وارسته و ربانی آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق همدان به خصوصیات اخلاقی این عالم فرزانه اشاره و اظهار کرد: او مردی دانشمند در حوزه های مختلف به ویژه در علم فلسفه بود.

وی افزود: مرحوم آیت الله طه محمدی کتب سنگینی چون ملاصدرا که از کتب سخت است و کمتر کسی از عهده تدریس آن بر می آید را تدریس می کرد، او علاوه بر فلسفه و تبحر در سایر علوم در حوزه اجتماعی سرآمد بود.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با گریزی به فعالیت ‎ های این عالم ربانی بعد از پیروزی انقلاب در حوزه های مختلف مسئولیت های اجتماعی، مسئولیت امام جمعه فامنین و امام جمعه همدان به مدت سال و همچنین نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در دو دوره، مسئولیت ریاست بنیاد علمی بوعلی سینا را از جمله فعالیت های اجتماعی این عالم همدانی بیان کرد.

وی اخلاق خوشی، تواضع، مردم داری، اتحاد و انسجام بین مسئولان و دستگاه های اجرایی را از دیگر خصوصیات برجسته آیت الله محمدی دانست و تصریح کرد: دلسوزی و رفع مشکلات مردم از دیگر شاخصه های بارز این عالم ربانی بود. از دیگر اقدامات مهم او می توان به تأسیس حوزه های علمیه خواهران و برادران الزهرا(س) و امیرالمومنین(ع) شهرستان فامنین و تربیت صدها طلبه موفق در عرصه های مختلف مدیریتی، علمی و تبلیغی برشمرد.

صدیق با بیان اینکه امام جمعه سابق همدان علاوه بر فعالیت در بنیاد بوعلی به عنوان یکی از مؤسسان بنیاد نهج البلاغه در همدان بود و همواره در جلسات و برنامه های این بنیاد حضور داشت، گفت: یکی از برنامه های این عالم وارسته برگزاری جلسات تفسیر در مرقد بوعلی سینا در ماه های رمضان بود.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با بیان اینکه او همواره با بنیاد قرآن هم ارتباط داشت، گفت: آیت الله محمدی عمر خویش را صرف مبارزه و دفاع مخلصانه از آرمان های انقلاب و جمهوری اسلامی، ترویج معارف دینی واهل بیت و خدمت به مردم کرد.

انتهای پیام

نظرات

captcha