فعالیت های تبلیغی و تربیتی آسیب شناسی شود

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی خواستار آسیب شناسی فعالیت های تبلیغی و تربیتی شد و گفت: برنامه های تربیتی باید با درنظر گرفتن نیازهای روز به ویژه رفع شبهات و سؤالات طراحی و اجرا شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، 19 خردادماه در جلسه ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان سمنان ضمن تقدیر از تلاش مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران این شهرستان بر خروجی محور بودن جلسات و نشست های گوناگون تأکید کرد و گفت: فعالیت های تبلیغی و تربیتی آسیب شناسی شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه های تربیتی باید با درنظر گرفتن نیازهای روز به ویژه رفع شبهات طراحی و اجرا شوند، افزود: تبیین مبانی اسلامی و حکومتی مانند نظریه ولایت فقیه راهگشای امور تربیتی و تبلیغی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: بهترین روش برای انتقال مفاهیم اخلاقی، شیوه عملی و عینیت یافتن آن در رفتار مربیان است که اگر الگوهای رفتاری را به جوانان و نوجوانان که آینده سازان کشور هستند معرفی کنیم دستیابی به اهداف تربیتی تسهیل خواهد شد.

وی زمینه سازی برای اثرگذاری کلام را یکی از مبانی اصلی امور تربیتی برشمرد و گفت: دغدغه مندی مبلغان و مربیان، بسیاری از موانع و چالش های امر تربیتی را کاهش می دهد هرچند این مهم نافی وظیفه مسئولان برای درنظر گرفتن امکانات مورد نیاز نیست.

نماینده ولی فقیه در سمنان حضور مبلغان در جمع دانش آموزان را فرصتی برای کسب مهارت های تبلیغی دانست و افزود: رسیدگی ویژه به مسائل تربیتی مناطق جنوبی شهر نباید باعث غفلت از سایر نقاط آن شود، چراکه مسائل هر منطقه اقتضائات و مختصات ویژه خود را دارد.

امام جمعه سمنان با اشاره به برنامه ریزی برای بازدید دانش آموزان از حوزه های علمیه یادآور شد: مشاهده مباحثه های علمی رایج در حوزه های علمیه و یا سایر برنامه ها، می تواند زمینه ساز آشنایی دانش آموزان با حوزه های علمیه و رفع سؤالات و ابهامات آنان شود.

مطیعی بر برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت به موازات اردوهای راهیان نور تأکید کرد و افزود: اطلاع دانش آموزان از دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور به ویژه در بخش هوش مصنوعی، امیدبخش و است که در این راستا با توجه به هجمه های گسترده دشمنان باید با قوت بیشتری ادامه یابد.

مطیعی نیازسنجی محیط دانش آموزی را وظیفه مشترک مسئولان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دانست و گفت: مسائل سیاسی و اجتماعی روز کشور باید با همفکری و تضارب آرا، شناسایی و برای تبیین آنها در بین دانش آموزان اقدام شود.

انتهای پیام

نظرات

captcha