حدود 55 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین کشف شد

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان قصرشیرین، 46 هزار و 480 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و بنزین به ارزش 11 میلیارد و 620 میلیون ریال کشف شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان قصرشیرین، 46 هزار و 480 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و بنزین به ارزش 11 میلیارد و 620 میلیون ریال کشف شد.

سردار مهدی حاجیان افزود: ماموران انتظامی قصرشیرین حین گشت زنی در حوالی محوطه مرز پرویزخان و سطح شهر، موفق به شناسایی چند دستگاه وسیله نقلیه حامل سوخت قاچاق شدند که در بازرسی های انجام گرفته از این وسایل نقلیه توقیفی 46 هزار و 480 لیتر بنزین و گازوئیل کشف شد.

وی همچنین از دستگیری 2 نفر از قاچاقچیان سوخت و معرفی آن ها به دستگاه قضایی جهت صدور احکام لازم خبر داد و ادامه داد: برخورد با پدیده قاچاق و افراد قاچاقچی از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از کشف هشت هزار و 220 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش 2 میلیارد و 220 میلیون ریال در گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین خبر داد.

سردار حاجیان گزارش داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشتزنی در گمرک پرویزخان موفق به شناسایی چند دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شده و آن ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام گرفته از خودروهای توقیفی هشت هزار و 220 لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 220 میلیون ریال کشف شد که در این رابطه پرونده هایی تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

بیش از 10 هزار نخ سیگار غیرمجاز در سرپل ذهاب کشف شد

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: 10 هزار و 240 نخ سیگار و سه کیلوگرم توتون غیرمجاز در این شهرستان به ارزش 400 میلیون ریال با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان کشف و توقیف شد.

سرهنگ نوذر نظری افزود: پس از اطلاع ماموران انتظامی سرپل ذهاب مبنی بر احداث 2 واحد صنفی غیرمجاز در این شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت که ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی این واحدها شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم را به عمل آوردند که در این رابطه پرونده ای تشکیل و برای صدور حکم به مرجع قضائی ارجاع شد.

استان کرمانشاه در مجموع 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز 2 مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و 45 درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می گیرد.

نظرات

captcha