رئیس اداره صنعت و تجارت گناباد اعلام کرد؛

رشد 58 درصدی صادرات گناباد طی دو سال گذشته

گناباد- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: میزان صادرات انواع کالاهای صنعتی و معدنی از شهرستان گناباد به سایر کشورها نسبت به قبل از دولت سیزدهم 58 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ایزدی با بیان اینکه میزان صادرات انواع کالاهای صنعتی و معدنی از شهرستان گناباد به سایر کشورها نسبت به قبل از دولت سیزدهم 58 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: از آغاز فعالیت دولت تا کنون 16 هزار و 447 تن کالا از شهرستان گناباد به 15 کشور صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با بیان اینکه از این میزان صادرات، 9 هزار و 596 تن کالا به ارزش تقریبی پنج میلیون و 215 هزار دلار از دهه فجر پارسال تا کنون صادر شده است، گفت: ظروف چینی، شانه و ظروف مقوایی، فرآورده های لبنی، آجر و جرم نسوز، کیسه پلی پروپیلن، پودرهای معدنی، نشاسته، زعفران و پسته بسته بندی از جمله مهمترین محصولات صادراتی این شهرستان است.

وی با اشاره به ایجاد 750 فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن و تجارت این شهرستان طی یک سال گذشته، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و 648 نفر اشتغال در این بخش ایجاد شده است که نسبت به قبل از آن رشد 41 درصدی را نشان می دهد.

ایزدی، میزان استخراج ذخایر معدنی گناباد را پنج میلیون تن بیان و تصریح کرد: 188 واحد صنعتی با سرمایه گذاری چهار هزار و 708 میلیارد ریال در زیربخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت این شهرستان در حال فعالیت هستند.

نظرات

captcha