محفل انس با قرآن به مناسبت مبعث پیامبر (ص) در گناوه برگزار شد

گناوه- مراسم محفل انسی با قرآن به مناسبت عید مبعث نبی گرامی اسلام، حضرت محمد (ع) در مسجد حضرت ام البین (س) شهرک الغدیر گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه چهارشنبه شب در این مراسم با تبریک ایام دهه مبارک فجر و مبعث پیامیر ( ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام ( ص) برای همه عالمیان رحمت است.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: خداوند 2 صفت رحمانیت و رحیمیت خود را به پیامبر گرامی اسلام داده و این صفات برجسته خداوند در پیامبر ( ص) تجلی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همانگونه که خداوند رحمان و رحیم است پیامبر گرامی اسلام ( ص) نیز این صفات را دارا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است که اطاعت از رسول اکرم ( ص) ، اطاعت از خداونداست.

وی ادامه داد: نعمتی بالاتر از وجود گرامی پیامبر ( ص) و مبعث نبی گرامی اسلام نیست و خداوند با نعمت سنگین مبعث پیامبر ( ص) بر مؤمنان منت گذاشته است و لذا مبعث بزرگترین منت خداوند بر بشریت است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: هدف و فلسفه بعثت این است که پیامبر ( ص) آیات الهی را بر مردم تلاوت و برای مردم بیان کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: شب بعثت پیامبر ( ص) ، شب یاس دشمنان و شیاطین است و پیامبر گرامی اسلام در چنین شبی به پیامبری مبعوث شد و دست بشر را گرفت و از منجلاب ضلالت و گمراهی نجات داد.

امام جمعه گناوه یادآور شد: خداوند متعال بالاترین ذکر را درود و سلام بر نبی اکرم ( ص) بیان فرموده و خود خداوند اولین کسی که بر پیامبر ( ص) سلام می دهد.

وی با اشاره به در پیش بودن 2 رویداد مهم راهپیمایی یو م الله 22 بهمن ماه و انتخابات یازدهم اسفند ماه سال جاری گفت: دشمن ببا توطئه ها و ترفندهای مختلف به دنبال ناامید کردن مردم از آینده نظام و انقلاب است و باید با حضور گسترده و حداکثری در این 2 رویداد مهم توطئه دشمنان را بار دیگر خنثی کرد.

در این آئین معنوی قاریان برجسته قرآنی به تلاوت کلام الله مجید پرداختند.

شعر خوانی به مناسبت مبعث پیامبر ( ص) و تحلیل از قاریان قرآن از دیگر بخش های این مراسم بود.

نظرات

captcha