وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

تا سال 1407 همه مردم کشور از فیبرنوری برخوردار می شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان این دولت فیبرنوری برای همه مردم فراهم می شود و به این ترتیب تا سال 1407 همه کشور از این نعمت برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم آیین رونمایی و بهره برداری از طرح های آماده افتتاح مخابراتی که امروز بعد ازظهر (18 بهمن ماه) برگزار شد با اشاره به اجرای یک حرکت جهادی در دولت سیزدهم گفت: فیبرنوری به عنوان یک حرکت جهادی در کشور شروع شده و انشالله تا پایان این دولت این امکان برای همه مردم فراهم می شود و به این ترتیب تا سال 1407 همه کشور از این نعمت برخوردار می شوند.

وی افزود: با اجرای فیبرنوری زیر ساخت انبوهی از کاربردهای جدید فراهم می شود و تقسیم کار ملی برای این کار انجام داده ایم چرا که باید این کار 10 ساله، در 2 یا 3 سال انجام شود به همین منظور 9 اپراتور دیگر علاوه بر شرکت مخابرات ایران برای پروژه فیبر نوری فعالیت می کنند.

زارع پور ادامه داد: پروانه مخابرات به زودی صادر می شود و شرکت مخابرات نقش کلیدی در لایه دسترسی دارد که با تجربه و تخصص و زیر ساختی که وجود دارد حتما این اتفاق می افتد و با نقشی که مخابرات در شبکه انتقال دارد اگر بخواهیم به سرعت های مناسب برسیم حتما باید ظرفیت شبکه انتقال هم به همین نسبت افزایش یابد.

ادامه دارد...

نظرات

captcha