رگبار و رعد و برق در 5 استان/ دمای تهران به 42 درجه سانتی گراد می رسد
 

به گزارش ایرنا از هواشناسی بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری، یکشنبه با تقویت جریانات شمالی بر روی دریای خزر، در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.
 

لوکس سواران در دولت سیزدهم چقدر مالیات پرداخت کردند؟
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، دریافت مالیات از خودروهای لوکس از قانون بودجه سال 1400 آغاز شد و پس از آن سازمان امور مالیاتی با هوشمندسازی نظام مالیاتی و با همکاری نهادهای مسئول اقدام به شناسایی لوکس سواران کرد. طبق این قانون، مالکانی که خودروهای آنها بالاتر از سقف تعیین باشد، مکلف به پرداخت مالیات هستند؛ این مالیات ستانی در قانون بودجه سال های 1400 تا 1403 آمده است.
 

بورس فردا تعطیل نیست
 

سازمان بورس اعلام کرد: بازار سرمایه (شامل بورس های اوراق بهادار و کالایی)، فردا طبق روال عادی باز خواهند بود.
 

بورس فردا تعطیل نیست
 

به گزارش ایرنا، سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با توجه به اعلام رسمی کاهش ساعات کاری ادارات دولتی، بازار سرمایه (شامل بورس های اوراق بهادار و کالایی)، فردا (شنبه 6 مرداد) طبق روال عادی باز خواهند بود.
 

عشقی: شرکت های بورسی به حذف قیمت گذاری دستوری ملزم می شوند
 

به گزارش ایرنا از سازمان بورس، مجید عشقی به حکم برنامه هفتم توسعه مبنی بر لغو قیمت گذاری دستوری اشاره کرد و افزود: همواره از گذشته بحث کنترل تورم یکی از دغدغه های اصلی دولت ها بوده و نمی توان این مساله مهم و چالشی را به هیچ دولت خاصی نسبت داد، اما همواره در طول این سال ها برخی سیاستگذاران به اشتباه بر این باور بوده اند که با کنترل نرخ ها در سمت عرضه شرکت های بزرگ می توان مانع افزایش تورم در کشور شد، ولی در عمل این امر به قیمت گذاری دستوری و فشار مضاعف بر روند فعالیت شرکت های بزرگ منتج شده است و در نهایت شاهد تاثیر منفی این نوع تصمیمات بر روند تولید و عرضه شرکت ها و در نهایت رشد تورم بوده ایم.
 

بانک ها شنبه و یکشنبه تا ساعت 11 فعال هستند
 

طبق اعلام شورای هماهنگیِ بانک ها، بانک ها شنبه و یکشنبه تا ساعت 11 فعال هستند.
 

بانک ها شنبه و یکشنبه تا ساعت 11 فعال هستند
 

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام شورای هماهنگی بانک ها، ساعت کار تمامی واحدهای ستادی و شعب بانک ها در سراسر کشور با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف برق و متعاقب هماهنگی به عمل آمده با ‎بانک مرکزی، در روزهای شنبه و یکشنبه (6 و 7 مرداد) تا ساعت 11 صبح خواهد بود.
 

رشد تولید دو صنعت با اهمیت بازار سرمایه
 

روند مقدار تولید صنایع مهم بازار سرمایه نشان می دهد؛ از میان 5 صنعت،«فرآورده های نفتی» با 16 درصد و پس از آن «کانه های فلزی» با 11 درصد رشد در صدر جدول میزان تولید صنایع در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال قرار دارند.
 

توانیر: مشکل قطع برق مترو پرند به دلیل بروز اشکال فنی در شبکه برق داخلی مترو بود
 

به گزارش ایرنا، شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشکل قطع برق پیش آمده در مترو پرند به دلیل بروز اشکال فنی در شبکه برق داخلی مترو بوده و هیچ گونه اختلال و یا اشکال فنی در شبکه های برق رسانی به مترو وجود ندارد.
 

افزایش تامین مالی پایدار بودجه در دولت سیزدهم
 

آمارها نشان می دهد تامین مالی پایدار بودجه در دولت سیزدهم نسبت به دوره های قبلی افزایش چشم گیری داشته است.
 

افزایش قیمت سکه و طلا در هفته ای که گذشت/ حباب سکه 600 هزار تومان بیشتر شد
 

محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد روند قیمت طلا و سکه در هفته ای که گذشت (30 تیر ماه تا 4 مردادماه)، اظهار داشت: قیمت طلا و سکه در هفته جاری در بازار داخل بر خلاف بازار جهانی، افزایش یافت؛ البته قیمت جهانی طلا در هفته گذشته (23 تا 29 مردادماه) روند افزایشی داشت و با ثبت رکورد تاریخی به 2470 دلار در هر اونس رسیده بود که این هفته با افت همراه بود.
 

مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر نشده است
 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران خودرو درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت محصولات را به وزارت صمت اعلام کرده است، اما تا کنون مجوز افزایش قیمت صادر نشده است.
 

سیاست گذاری متمرکز فروش یکی از بهترین سیاست های وزارت صمت
 

اولین مراسم اعلام نتایج خودروهای تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا برگزار شد.
 

خط رنگ، بدنه و پرس به سایت ایران خودرو تبریز اضافه می شود
 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: یکی از سرمایه های اصلی ایران خودرو، توانمندی در حوزه طراحی و تولید قوای محرکه به مجموعه های خارج از ایران خودرو را در دستور کار قرار داده ایم.
 

کیفیت خودروهای داخلی در حال ارتقاء است
 

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: خودروسازان داخلی تلاش های زیادی کردند و چندسالی است که وارد حوزه طراحی و تولید پلتفرم های جدید شدند و کیفیت خودروهای داخلی هم در حال ارتقاء است.
 

خودروی ناقص از فرآیند تولید ایران خودرو حذف شد
 

قائم مقام ایران خودرو با شاره به تولید 84385 دستگاه خودرو، از حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید در این گروه صنعتی خبر داد.
 

اختصاص 35 هزار خودرو ظرفیت فروش برای اجرای طرح حمایت از خانواده
 

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت:هیچ محدودیتی در اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ندارد.
 

ایران خودرو در مسیر اصلاح حرکت می کند
 

معاون وزیر صمت گفت: طبیعی است که مشکلات یک شبه قابل حل نیست و نیازمند زمان است، مهم این است که ایران خودرو در مسیر اصلاح حرکت می کند.
 

تولید روزانه 1800 دستگاه خودرو با عبور مستقیم 90 درصدی خودروها
 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: دستاوردهای حاصل شده در تولید 1800 دستگاه خودرو با عبور مستقیم 90 درصدی، در دهه 90 بی سابقه بوده و تمام موفقیت های حاصل شده به جهت تلاش بی وقفه همکاران است.
 

نیک دهقان، مدیر ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو شد
 

در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، محمود نیک دهقان به عنوان مدیر ارتباطات و امور بین الملل این گروه صنعتی منصوب شد.
 

آغاز صادرات اتوبوس شهری به کشور ترکمنستان
 

هم زمان با عید سعید فطر، با حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و با همکاری و هم دلی کارکنان، صادرات اتوبوس آتروس بنز از تولیدات شرکت ایران خودرو دیزل، به ترکمنستان آغاز شد.
 

ابزاری نو برای روزهای منفی بازار؛ امکان استفاده حقوقی ها از مرابحه سهام فراهم شد
 

فعالیت ابزار مرابحه سهام، در راستای تامین مالی شرکت ها جهت خرید سهام از بازار سرمایه، کاهش زمان تامین مالی شرکت های سرمایه گذاری، تخصصی تر شدن ابزارهای تامین مالی و همچنین توسعه بازار است. این ابزار می تواند در روزهای منفی بازار نقشی پررنگی در تقویت بخش خرید ایفا کند.
 

قطعی برق واحدهای تولیدی از چند روز آینده: خاموشی صنایع با اعلام قبلی انجام می شود
 

از چند روز آینده قطعی برق در واحدهای تولیدی آغاز می شود و باید به طور حتم خاموشی صنایع به منظور جلوگیری از ضرر و زیان ها با اعلام قبلی صورت بگیرد.
 

مروری بر خبرهای اختصاصی "سنا" در هفته گذشته
 

پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به بررسی مهم ترین اخبار بازار سرمایه در هفته ای که گذشت، پرداخته است.
 

سجامی شوید: مرحله سوم توزیع سود در راه است
 

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از آغاز مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت خبر داد.
 

توثیق سهام بهترین راه حل برای دارندگان سهام عدالت بدون ضرر به کلیت بازار
 

امکان فریز کردن سهام عدالت از طریق توثیق سهام و ارائه تسهیلات در قالب کارت های اعتباری باعث می شود تا دیگر آن فرد؛ فروشنده خود سهام عدالت نباشد. بدین ترتیب نگرانی ناشی از فشار فروش آزاد شدن سهام عدالت رفع و زمینه ساز آرامش در بازار سرمایه می شود.
 

جلوگیری از ورشکستگی شرکت ها با تعیین سقف برای نرخ خوراک پتروشیمی ها
 

سازمان بورس و اوراق بهادار طی جوابیه ای، با دفاع از اقدام تعیین سقف قیمت برای نرخ خوراک گاز تحویلی به صنایع پتروشیمی را موجب جلوگیری از زیان قطعی و ورشکستگی بسیاری از واحدهای فعال در این حوزه دانست.
 

برنامه ریزی وزارت نیرو برای تامین برق صنعت فولاد در تابستان
 

صحبت هایی با مسوولان مربوط به وزارت نیرو انجام شده که اکنون در حال برنامه ریزی لازم برای اجرایی شدن این تصمیمات هستند اما هنوز اعلام نهایی به ما نشده و مشخص نیست که قرار است در تصمیم گیری های خود چه میزان مصرف برق را کاهش بدهند.
 

ناشران و کارگزاران «پای کار» شوند
 

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوارق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در نامه های جداگانه ای از کارگزاران و ناشران درخواست کرد در راستای کمک به این شرکت نسبت به ثبت نام سهامداران در سامانه سجام اقدامات ترغیبی و تشویقی لازم را انجام دهند.
 

کتاب «سلام بر بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت
 

همه افراد جامعه ما بورس را نمی شناسند و با نحوه سرمایه گذاری در آن و فواید و سودمندی های ناشی از آن آشنا نیستند. این در حالی است که آشنایی با بورس و فعالیت در آن می تواند در زندگی اقتصادی مردم بسیار موثر باشد. تا همین سال های اخیر بیشتر مردم پس اندازهای خود را فقط در بانک ها نگهداری می کردند و با راه های دیگر استفاده از اندوخته های خود آشنا نبودند. بر این اساس نقطه شروع برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه را می توان آموزش بورس در نظر گرفت.
 

چرایی فراز و فرود بازار از 99 تا امروز
 

سیاست گذار می توانست رفتار منطقی تری از خود نشان دهد و در آن مقطع که بازار رو به رشد بود؛ با عرضه گسترده تر سهام، عطش ایجاد شده را کاهش دهد. علاوه بر اینکه سیاست گذاری های دولت، نهاد ناظر وقت بر بازار، اظهارنظرهای مجلس و برخی دیگر از نهادهای حاکمیت در ایجاد چنان ریزشی تاثیرگذار بودند.
 

راز رکود بهارانه بورس
 

چند روز اخیر، کدال شاهد گزارش های ناامیدکننده شرکت ها در فصل بهار بود. مجموع 382نماد تولیدکننده بورسی در اولین فصل، تنها 149همت سود خالص، ثبت کردند. این میزان، نسبت به بهار سال قبل، افت 7درصدی را نشان می‏دهد. همچنین سود دلاری صنایع طی این مدت، کاهش 15درصدی داشته است.
 

فرابورس از پذیرش صندوق سرمایه گذاری ترنج سودمند خبر داد
 

بورس24: فرابورس خبر داد «صندوق سرمایه گذاری ترنج سودمند » با نماد «ترنج ثابت» تحت عنوان صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیرش گردید.
 

«فرابورس» مصوبات کارگروه ارزیابی تامین مالی حمعی را اعلام نمود
 

بورس24: فرابورس مصوبات کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی را منتشر نمود و بیان داشت این مصوبات از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا می باشند و ابلاغیه های شماره 1 و شماره 3و بندهای 2 و11 ابلاغیه شماره 2 کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی از درجه اعتبار ساقط و منسوخ می گردد.
 

3 صندوق اهرمی در صدر پربازده ترین صندوق های یک ماه اخیر
 

در یک ماه اخیر عمده صندوق های سهامی بازدهی مثبت کسب کردند. صندوق های موج، شتاب و جهش در صدر پربازده ترین صندوق های سهامی در تیر ماه قرار گرفتند.
 

وعده ی نهایی شدن افزایش سرمایه جذاب «ثغرب» تا شهریور
 

بورس 24 : در راستای اجرای برنامه های توسعه ای خود، افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته را به تصویب رساند. این شرکت پروژه های مهمی را در سال جاری آغاز خواهد کرد. فرزاد شکری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب «ثغرب » در خصوص برنامه ها و استراتژی سال جاری شرکت به خبرنگار بورس 24 گفت: طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت در حال حاضر در مرحله آماده سازی و ارسال به حسابرس است و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه 1403 نهایی شود.هدف از این افزایش سرمایه، تأمین منابع مالی لازم برای تکمیل و اجرای پروژه های توسعه ای شرکت در حوزه های مختلف است.
 

تغییرات شاخص اجاره مسکن در کشور
 

شاخص اجاره بهای مسکن در کشور در ماه تیر 2.9 درصد نسبت به ماه خرداد امسال افزایش پیدا کرد.
 

اوراق مرابحه جدید، مهمان بورس تهران
 

بورس24: اوراق صکوک مرابحه شرکت صنعت فولاد شادگان (سهامی خاص)، با نماد صشاد705 در فهرست نرخ های بازار اوراق بدهی بورس تهران درج شد.
 

تاثیر لغو مصوبه نرخ خوراک بر شرکت های پارسان اعلام شد ؛ 7.
 

گفت و گوی بورس 24 با مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان
 

نفت ایرانول، برترین شرکت روانکار در افزایش درآمدهای عملیاتی
 

طی روزهای اخیر شرکت های گروه روانکار گزارش عملکرد حسابرسی نشده سه ماهه اول سال مالی منتهی به 30 اسفند 1403 را به بازار ارائه کردند.
 

چهار پیشنهاد بورسی به دولت چهاردهم
 

محمد ناطقی/کارشناس بازارسرمایه یکی از چالش های جدی بازار سرمایه از گذشته، حجم زیاد معامله گران حقیقی در آن بود. در واقع سرمایه گذاران بازارسرمایه برای خرید سهام تقریبا راهی جز خرید مستقیم سهام نداشتند. عمده ابزارهای موجود در بازارسرمایه همچون صندوق های سهامی و درآمد ثابت، تا همین چند سال گذشته از تنوع کمی برخوردار بودند و سرمایه گذاران راهی جز خرید مستقیم سهم در بازار سرمایه نداشتند. در حالی که حدود 20 تا 30 درصد معاملات در بازار آمریکا توسط اشخاص خرد انجام می شود، در ایران این رقم در بعضی مواقع بالای 70 درصد نیز می شود. بعد از اتفاقاتی که در سال 99 رخ داد و یکی از بزرگ ترین حباب های تاریخ بازارسرمایه کشور شکل گرفت، مسوولان بازارسرمایه به فکر رشد صندوق های سرمایه گذاری افتادند تا بتوانند از این طریق از ورود مستقیم مردم به بازار سرمایه جلوگیری کنند.
 

اعمال محدودیت برای مشترکان پرمصرف خانگی
 

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت توانیر، تعداد اندکی از مشترکان خانگی مصارف بالای ۲ تا ۳ برابر الگو دارند که به دلیل جلوگیری از تضییع حقوق دیگر مشترکان ناگزیر به محدودسازی و در صورت لزوم نسبت به قطع برقشان اقدام خواهد شد.
 

پیش بینی بحران خاموشی در کشور | نیاز به سرمایه داریم
 

یک کارشناس انرژی اعتقاد دارد که در آینده ای نزدیک باید شاهد ناترازی برق در کشور باشیم.
 

قبض های میلیونی در انتظار مشترکان پرمصرف برق
 

سخنگوی صنعت برق به مشترکان پرمصرف هشدار داد که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف در تابستان باید منتظر قبض های میلیونی باشند.
 

گفتگوی اختصاصی عصر اقتصاد با مدیرعامل پالایش نفت بندرعباس
 

دکتر احمد هاشمی از پیشرو بودن این پالایشگاه در استفاده از صنعت روز خبر داد.
 

حضور پتروشیمی بندرامام در بیست وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
 

همزمان با گشایش بیست وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، شرکت پتروشیمی بندرامام نیز در این دوره از نمایشگاه بین المللی حضور یافت.
 

امضای تفاهمنامه همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم در نمایشگاه نفت
 

شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) در زمینه همکاری و استفاده از توانمندی های دو طرف در برنامه توسعه ای صنعت نفت و سایر پروژه های مرتبط تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
 

کسب رتبه چهارم دنیا با در دست داشتن یکی از طرح های بزرگ صنعتی
 

به گزارش عصراقتصاد، مدیر عامل شرکت صنایع تجهیزات نفت، آقای ناصری با حضور صمیمی در مراسم اختتامیه غرفه پربازدید در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش ضمن تاکید بر توسعه صنعت و صادرات بیشتر برای حضور در تجارت جهانی، از تلاش های بی دریغ همکاران این مجموعه تشکر و قدردانی کردند.
 

ایمن طرح ها با کسب تأییدیه های لازم از شرکت ملی صنایع پتروشیمی راه اندازی می شوند
 

به گفته نماینده ساختمان و نصب منطقه عسلویه، کنگان، دیر، پارسیان و سیراف در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اجرای دستورالعمل های ایمنی در فازهای مختلف اجرای طرح های پتروشیمی سبب راه اندازی ایمن پروژه و صرفه جویی در هزینه و زمان می شود.
 

11 قرارداد و تفاهم نامه پژوهشی و فناوری در نفت فلات قاره امضا شد
 

شرکت نفت فلات قاره ایران 13 قرارداد و تفاهم نامه پژوهشی و فناوری با 9 مرکز دانشگاهی، پژوهشگاهی و شرکت های دانش بنیان به ارزش 523 میلیارد رالش امضا کرد.
 

دعوت وزارت نفت از بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه و اجرای طرح ها
 

مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح های وزارت نفت ضمن دعوت از بخش خصوصی برای حضور در طرح های صنعت نفت، بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی در اجرای طرح های صنعت نفت تأکید کرد.
 

رگبار و رعد و برق در 5 استان/ دمای تهران به 42 درجه سانتی گراد می رسد
 

به گزارش ایرنا از هواشناسی بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری، یکشنبه با تقویت جریانات شمالی بر روی دریای خزر، در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.
 

جزییات حادثه قطار مسافری در ایستگاه تهران
 

سرپرست روابط عمومی راه آهن ضمن تکذیب حادثه برخورد قطار با سکو در میدان راه آهن تهران، گفت: مهمانداران قطار دستورالعمل نحوه ایستادن قطار را رعایت نکردند که موجب زمین خوردن آنها شده بود.
 

مردم به شایعات درباره اشعه فرابنفش توجه نکنند
 

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: چنین گرمایی که امروز وجود دارد در گذشته نیز سابقه داشته و مردم به شایعات در خصوص اشعه فرابنفش توجه نکنند.
 

هیچ قطار مسافری در ایستگاه تهران با مسافر یا سکو برخورد نداشت
 

سرپرست روابط عمومی راه آهن گفت: هیچ قطار مسافری در ایستگاه تهران با مسافر یا سکو برخورد نداشته است.
 

ترافیک سنگین در محورهای شمالی به جز آزادراه تهران - شمال
 

ترافیک در تمام محورهای شمالی کشور سنگین گزارش شده اما تردد در محور آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی اند.
 

مردم به شایعات درباره اشعه فرابنفش توجه نکنند/ رکورد دمایی در پایتخت زده نمی شود
 

«صادق ضیائیان» امروز (جمعه) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اشعه ماورای بنفش خورشید در همه طول سال می تابد و خواصی نیز برای بدن دارد.
 

آمادگی ایران برای راه اندازی خط دریایی خرمشهر- بصره در اربعین
 

مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی از فراهم شدن فرآیندهای لازم راه اندازی خط دریایی خرمشهر - بصره خبر داد.
 

تداوم هوای گرم در کشور طی سه روز آینده/ دمای تهران به 41 درجه می رسد
 

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داست: طی سه روز آینده هوای گرم در کشور تداوم دارد. روزهای جمعه و شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.
 

تداوم توده گرم هوا تا یکشنبه هفته آینده در اکثر نقاط کشور
 

سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و تداوم هوای گرم پیش بینی می شود.
 

آغاز پروازهای اربعین از 22 مردادماه؛ فروش بلیت اتوبوس از شنبه
 

عملیات پروازهای اربعین از 22 مردادماه آغاز و تا پس از ایام صفر ادامه خواهد داشت؛ همچنین پیش فروش بلیت اتوبوس های اربعین امسال از(شنبه، 6 مردادماه) آغاز خواهد شد.
 

پرداخت 42 هزار میلیارد تومان تا اوایل هفته آینده به گندم کاران
 

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس تصمیمات دولت و منابعی که برای پرداخت مطالبات گندم کاران تجویز کردیم، 42 هزار میلیارد تومان تا اوایل هفته آینده به گندم کاران پرداخت می شود.
 

زمان برگزاری دوازدهمین آزمون استخدامی دولت اعلام شد
 

معاون سازمان اداری و استخدامی گفت: دوازدهمین آزمون کتبی استخدام فراگیر برای جذب 6034 نفر در 15 دستگاه اجرایی روز جمعه هفته آینده، 12 مردادماه برگزار می شود.
 

انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات دهندگان عملیاتی شد
 

رییس سازمان امور مالیاتی از عملیاتی شدن انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات دهندگان در دولت سیزدهم خبر داد.
 

خاندوزی: حوزه وزارتی اهمیت ویژه ای در وزارت خانه ها دارد
 

نشست هم اندیشی مدیران کل حوزه وزارتی وزارت خانه های دولت سیزدهم به میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
 

20 جرثقیل فوق سنگین وارد چرخه حمل و نقل کشور شد
 

امروز (4 مرداد) 20 جرثقیل فوق سنگین 50، 55 و 90 تنی خدمات لجستیک و 12 تجهیز آتش نشانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران وارد چرخه حمل و نقل کشور شد.
 

وصول 150 میلیارد تومان مالیات از 1100 خانه خالی
 

مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون از یک هزار و صد واحد مسکونی، مجموعا 150 میلیارد تومان مالیات وصول شده است.
 

پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک ثروت ملی کشورهای عضو بریکس
 

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی در اجلاس بریکس به کشورهای عضو پیشنهاد کرد صندوقی مشترک از صندوق های ثروت ملی کشورهای عضو بریکس تشکیل شود.
 

مزایده های برخط اموال تملیکی در دولت سیزدهم 600 درصد رشد کرد
 

وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد 600 درصدی مزایده های برخط اموال تملیکی در دولت سیزدهم و افزایش 430 درصدی فروش کالا خبر داد.
 

«مرکز تسهیل تامین مالی تولید» فردا افتتاح می شود
 

رئیس مرکز تسهیل تامین مالی تولید با بیان اینکه این مرکز فردا رسما افتتاح خواهد شد، گفت: آغاز به کار مرکز تسهیل تامین مالی تولید وزارت امور اقتصادی و دارایی، تولید کشور را متحول خواهد کرد.
 

ابلاغ رای تاثیر ترمیم حقوق بر سایر مولفه های پرداخت
 

بخشنامه ابلاغ رای تاثیر ترمیم حقوق بر سایر مولفه های پرداخت با توجه به رای دیوان عدالت اداری به معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.
 

صادرات یک میلیون و 450 هزار بشکه ای نفت ایران به چین
 

تحلیلگران موسسه استاندارد چارتر در گزارشی تایید نشده صادرات نفت ایران به چین در ماه ژوئن سال جاری میلادی را در حدود یک میلیون و 450 هزار بشکه در روز محاسبه کردند.
 

قیمت جهانی طلا امروز 5 مردادماه؛ هر اونس 2369 دلار و 34 سنت شد
 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد افزایش به 2369 دلار و 34 سنت رسید.
 

قیمت جهانی نفت امروز 5 مردادماه؛ برنت 82 دلار و 49 سنت شد
 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 12 سنت معادل 0.15 درصد افزایش به 82 دلار و 49 سنت رسید.
 

قیمت طلای جهانی امروز 4 مردادماه؛ هر اونس 2398 دلار و 17 سنت
 

بهای هر اونس طلا بدون تغییر به 2398 دلار و 17 سنت رسیده است.
 

رشد هفت روزه بیت کوین از 7 درصد عبور کرد
 

در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی بیت کوین یک درصد رشد کرد و در نتیجه رشد قیمت این ارز مجازی در 7 روز گذشته از 7 درصد عبور کرد.
 

قیمت جهانی نفت یک مرداد؛ برنت 83 دلار و 16 سنت شد
 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 53 سنت معادل 0.64 درصد افزایش به 83 دلار و 16 سنت رسید.
 

قیمت جهانی طلا یک مرداد؛ طلا در مسیر رشد
 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.34 درصد افزایش به 2409 دلار و 9 سنت رسید.
 

عراق: ایران و آمریکا مسوول بحران برق عراق نیستند
 

مشاور سیاسی نخست وزیر عراق با بی نهایت پیچیده خواندن پرونده برق این کشور و وجود فساد در این زمینه، گفت: ایران و آمریکا مسوول این بحران نیستند.
 

روسیه و افغانستان هم دلار را کنار می گذارند
 

سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد که دو کشور در راستای مقابله با تحریم های غرب، در حال کنار گذاشتن دلار در مبادلات دوجانبه هستند.
 

قیمت جهانی طلا امروز 30 تیرماه؛ هر اونس 2400 دلار و 83 سنت شد
 

قیمت هر اونس طلا امروز با 1.81 درصد کاهش به 2400 دلار و 83 سنت رسید.
 

اجرای طرح یارانه مضاعف فجرانه از فردا
 

معاون رفاهی وزیر کار گفت: طرح یارانه مضاعف فجرانه از فردا به مدت سه ماه اجرا می شود.
 

کاهش سهم دولت در اقتصاد زمینه حضور بخش تعاونی و خصوصی را فراهم می کند
 

رئیس اتاق تعاون ایران نوشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نقطه عطفی برای بخش تعاونی و خصوصی است و زمانی که نقش و سهم دولت در اقتصاد به نفع بخش تعاونی و خصوصی کمرنگ شود, فضا برای رشد بخش تعاون و خصوصی توسعه می یابد.
 

یارانه تشویقی 220 هزار تومانی 17 بهمن واریز می شود
 

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که 120 هزار تومان بود، اکنون به 220 هزار تومان رسیده و 17 بهمن در قالب اعتبار در حساب یارانه افراد شارژ می شود.
 

نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی تعیین حداقل مزد به صورت ملی است
 

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه تاکنون دو جلسه کمیته تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار برگزار شده است، گفت: نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی تعیین حداقل دستمزدی کارگران به شکل ملی است.
 

ایجاد 140 هزار فرصت شغلی در مشاغل خانگی از ابتدای سال
 

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از ایجاد 140 هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال تا کنون خبرداد.
 

اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ 30 درصد از فردا چهارشنبه منتشر می شود
 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون همچنین گفت که اوراق گواهی سپرده خاص با مجوز بانک مرکزی و با نرخ 30 درصد از فردا چهارشنبه برای تامین سرمایه در گردش تعاونی ها منتشر می شود.
 

اعتبار بهمن و اسفند طرح امنیت غذایی کودکان فردا واریز می شود
 

به گفته معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبار بهمن و اسفند طرح «امنیت غذایی کودکان» فردا واریز می شود.
 

پذیرش اوراق قطعی مالیاتی 3.
 

رئیس سازمان امور مالیاتی از پذیرش اوراق قطعی بیش از 3.7 میلیون مؤدی مشمول مالیات مقطوع سال 1401 خبر داد.
 

وزارت کار: 747 هزار شغل قطعی در یک سال گذشته ایجاد شد
 

معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر کار امروز از ایجاد 747 هزار شغل قطعی در یک سال گذشته خبر داد.
 

بررسی دستمزد منطقه ای در نخستین جلسه کمیته تخصصی مزد
 

معاون توسعه روابط کار وزیر تعاون از برگزاری نخستین جلسه کمیته تخصصی مزد در روز جاری خبر داد و گفت: در این جلسه پیشنهاد وزارت اقتصاد مبنی بر مزد منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

لوکس سواران در دولت سیزدهم چقدر مالیات پرداخت کردند؟
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، دریافت مالیات از خودروهای لوکس از قانون بودجه سال 1400 آغاز شد و پس از آن سازمان امور مالیاتی با هوشمندسازی نظام مالیاتی و با همکاری نهادهای مسئول اقدام به شناسایی لوکس سواران کرد. طبق این قانون، مالکانی که خودروهای آنها بالاتر از سقف تعیین باشد، مکلف به پرداخت مالیات هستند؛ این مالیات ستانی در قانون بودجه سال های 1400 تا 1403 آمده است.
 

بورس فردا تعطیل نیست
 

سازمان بورس اعلام کرد: بازار سرمایه (شامل بورس های اوراق بهادار و کالایی)، فردا طبق روال عادی باز خواهند بود.
 

بورس فردا تعطیل نیست
 

به گزارش ایرنا، سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با توجه به اعلام رسمی کاهش ساعات کاری ادارات دولتی، بازار سرمایه (شامل بورس های اوراق بهادار و کالایی)، فردا (شنبه 6 مرداد) طبق روال عادی باز خواهند بود.
 

عشقی: شرکت های بورسی به حذف قیمت گذاری دستوری ملزم می شوند
 

به گزارش ایرنا از سازمان بورس، مجید عشقی به حکم برنامه هفتم توسعه مبنی بر لغو قیمت گذاری دستوری اشاره کرد و افزود: همواره از گذشته بحث کنترل تورم یکی از دغدغه های اصلی دولت ها بوده و نمی توان این مساله مهم و چالشی را به هیچ دولت خاصی نسبت داد، اما همواره در طول این سال ها برخی سیاستگذاران به اشتباه بر این باور بوده اند که با کنترل نرخ ها در سمت عرضه شرکت های بزرگ می توان مانع افزایش تورم در کشور شد، ولی در عمل این امر به قیمت گذاری دستوری و فشار مضاعف بر روند فعالیت شرکت های بزرگ منتج شده است و در نهایت شاهد تاثیر منفی این نوع تصمیمات بر روند تولید و عرضه شرکت ها و در نهایت رشد تورم بوده ایم.
 

بانک ها شنبه و یکشنبه تا ساعت 11 فعال هستند
 

طبق اعلام شورای هماهنگیِ بانک ها، بانک ها شنبه و یکشنبه تا ساعت 11 فعال هستند.
 

بانک ها شنبه و یکشنبه تا ساعت 11 فعال هستند
 

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام شورای هماهنگی بانک ها، ساعت کار تمامی واحدهای ستادی و شعب بانک ها در سراسر کشور با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف برق و متعاقب هماهنگی به عمل آمده با ‎بانک مرکزی، در روزهای شنبه و یکشنبه (6 و 7 مرداد) تا ساعت 11 صبح خواهد بود.
 

رشد تولید دو صنعت با اهمیت بازار سرمایه
 

روند مقدار تولید صنایع مهم بازار سرمایه نشان می دهد؛ از میان 5 صنعت،«فرآورده های نفتی» با 16 درصد و پس از آن «کانه های فلزی» با 11 درصد رشد در صدر جدول میزان تولید صنایع در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال قرار دارند.
 

توانیر: مشکل قطع برق مترو پرند به دلیل بروز اشکال فنی در شبکه برق داخلی مترو بود
 

به گزارش ایرنا، شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشکل قطع برق پیش آمده در مترو پرند به دلیل بروز اشکال فنی در شبکه برق داخلی مترو بوده و هیچ گونه اختلال و یا اشکال فنی در شبکه های برق رسانی به مترو وجود ندارد.
 

افزایش تامین مالی پایدار بودجه در دولت سیزدهم
 

آمارها نشان می دهد تامین مالی پایدار بودجه در دولت سیزدهم نسبت به دوره های قبلی افزایش چشم گیری داشته است.
 

افزایش قیمت سکه و طلا در هفته ای که گذشت/ حباب سکه 600 هزار تومان بیشتر شد
 

محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد روند قیمت طلا و سکه در هفته ای که گذشت (30 تیر ماه تا 4 مردادماه)، اظهار داشت: قیمت طلا و سکه در هفته جاری در بازار داخل بر خلاف بازار جهانی، افزایش یافت؛ البته قیمت جهانی طلا در هفته گذشته (23 تا 29 مردادماه) روند افزایشی داشت و با ثبت رکورد تاریخی به 2470 دلار در هر اونس رسیده بود که این هفته با افت همراه بود.