راه آهن ایران، گذرگاه 2 قاره مهم اروپا و آسیا
 

به گزارش ایرنا از راه آهن، "سید میعاد صالحی" امروز (دوشنبه) در پانزدهمین اجلاس روسای راه آهن های کشورهای عضو اکو با حضور و مشارکت مقامات ارشد راه آهن های ایران، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، در ابتدای سخنان خود با ابراز تأسف عمیق و تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در حادثه سقوط هواپیما، شهید رییسی را رییس جمهوری مردمی، پرتلاش و خستگی ناپذیر توصیف کرد که فقدان او قلب ملت ایران و ملل آزاده دنیا را جریحه دار کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هرچند با حادثه پیش آمده و وضعیت خاص کشور و نیز تاثر ناشی از شهادت آیت الله رییسی، حضور در این اجلاس برای ما سخت بود، اما جهت احترام به مهمانان گرامی و در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم وقفه در امور اجرایی و مدیریتی کشور، در این جلسه حضور یافتیم.
 

دامنه نوسان بورس محدود شد
 

به گزارش ایرنا از سازمان بورس، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تداخل در فرآیندهای بازارهای سرمایه که ذینفعان وسیعی دارد تشکیل جلسه داد.
 

فرزین شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه وی را تسلیت گفت
 

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین در جلسه ماهانه مدیران عامل بانک های عامل، شهادت آیت الله دکتر سیدابراهیم ‎رئیسی، رئیس جمهور مردمی، پرتلاش و خستگی ناپذیر و هیات همراه ایشان را خدمت مقام معظم رهبری، اعضای محترم دولت، ملت بزرگ ایران و مدیران و کارکنان خدوم شبکه بانکی کشور تسلیت گفت.
 

تشکیل شرکت های سهامی عام پروژه تامین مالی شرکت های بازار سرمایه را 2 برابر کند؟
 

سازمان بورس و اوراق بهادار، در تیر ماه 1400 دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه را با هدف تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه های دارای توجیه اقتصادی تصویب کرد.
 

تشکیل جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای بازار سرمایه
 

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای بازار سرمایه تشکیل جلسه داد.
 

دبیرکل جی ئی سی اف: آقای رئیسی، رئیس جمهوری با بصیرت و فداکار بود
 

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، متن پیام محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی ئی سی اف) به شرح زیر است:
 

60 لیتر سهمیه بنزین خرداد، بامداد فردا شارژ می شود
 

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، 60 لیتر سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی بدون هیچ گونه تغییری، ساعت صفر بامداد سه شنبه (یکم خرداد) در کارت های هوشمند سوخت شخصی شارژ می شود.
 

اطلاعیه فرابورس در خصوص اعمال/عدم اعمال حجم مبنا در برخی از نمادهای معاملاتی
 

بورس24: فرابورس در اطلاعیه ای اعلام داشت پس از بررسی های صورت گرفته حجم مبنا برای تعدادی از نمادهای معاملاتی دارای بازارگردان در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ 1403.03.06 اعمال نخواهد شد. همچنین حجم مبنا برای تعدادی از نمادهای معاملاتی از روز یکشنبه اعمال خواهد شد.
 

توصیه رئیس جمهور شهید به دولتمردان؛ ما دولت سرباز هستیم
 

به گزارش ایرنا، علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در یادداشتی با اشاره به آخرین دیدار با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، نوشت:
 

پیام تسلیت دبیرکل جی ئی سی اف برای شهادت خادم جمهور ایران
 

دبیرکل جی ئی سی اف طی پیامی شهادت رییس جمهور و همراهانش در سانحه هوایی را به ملت ایران تسلیت گفت.
 

تسلیت مدیرعامل بانک تجارت درپی شهادت رئیس جمهور مردمی ایران
 

مدیرعامل بانک تجارت به نمایندگی از اعضای هیات مدیره و خانواده بزرگ این بانک در پیامی، شهادت خادم مردم ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان را در سانحه هوایی به محضر مقام معظم رهبری، خانواده این شهدا و مردم تسلیت گفت.
 

جلسات، خدمات و برنامه های دولتی با جدیت ادامه می یابد
 

وزیر اقتصاد با عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی گفت: تمام جلسات، خدمات و برنامه های دستگاه های دولتی، با جدیت ادامه می یابد.
 

سیاست گذاری متمرکز فروش یکی از بهترین سیاست های وزارت صمت
 

اولین مراسم اعلام نتایج خودروهای تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا برگزار شد.
 

خط رنگ، بدنه و پرس به سایت ایران خودرو تبریز اضافه می شود
 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: یکی از سرمایه های اصلی ایران خودرو، توانمندی در حوزه طراحی و تولید قوای محرکه به مجموعه های خارج از ایران خودرو را در دستور کار قرار داده ایم.
 

کیفیت خودروهای داخلی در حال ارتقاء است
 

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: خودروسازان داخلی تلاش های زیادی کردند و چندسالی است که وارد حوزه طراحی و تولید پلتفرم های جدید شدند و کیفیت خودروهای داخلی هم در حال ارتقاء است.
 

خودروی ناقص از فرآیند تولید ایران خودرو حذف شد
 

قائم مقام ایران خودرو با شاره به تولید 84385 دستگاه خودرو، از حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید در این گروه صنعتی خبر داد.
 

اختصاص 35 هزار خودرو ظرفیت فروش برای اجرای طرح حمایت از خانواده
 

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت:هیچ محدودیتی در اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ندارد.
 

ایران خودرو در مسیر اصلاح حرکت می کند
 

معاون وزیر صمت گفت: طبیعی است که مشکلات یک شبه قابل حل نیست و نیازمند زمان است، مهم این است که ایران خودرو در مسیر اصلاح حرکت می کند.
 

تولید روزانه 1800 دستگاه خودرو با عبور مستقیم 90 درصدی خودروها
 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: دستاوردهای حاصل شده در تولید 1800 دستگاه خودرو با عبور مستقیم 90 درصدی، در دهه 90 بی سابقه بوده و تمام موفقیت های حاصل شده به جهت تلاش بی وقفه همکاران است.
 

نیک دهقان، مدیر ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو شد
 

در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، محمود نیک دهقان به عنوان مدیر ارتباطات و امور بین الملل این گروه صنعتی منصوب شد.
 

آغاز صادرات اتوبوس شهری به کشور ترکمنستان
 

هم زمان با عید سعید فطر، با حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و با همکاری و هم دلی کارکنان، صادرات اتوبوس آتروس بنز از تولیدات شرکت ایران خودرو دیزل، به ترکمنستان آغاز شد.
 

ابزاری نو برای روزهای منفی بازار؛ امکان استفاده حقوقی ها از مرابحه سهام فراهم شد
 

فعالیت ابزار مرابحه سهام، در راستای تامین مالی شرکت ها جهت خرید سهام از بازار سرمایه، کاهش زمان تامین مالی شرکت های سرمایه گذاری، تخصصی تر شدن ابزارهای تامین مالی و همچنین توسعه بازار است. این ابزار می تواند در روزهای منفی بازار نقشی پررنگی در تقویت بخش خرید ایفا کند.
 

قطعی برق واحدهای تولیدی از چند روز آینده: خاموشی صنایع با اعلام قبلی انجام می شود
 

از چند روز آینده قطعی برق در واحدهای تولیدی آغاز می شود و باید به طور حتم خاموشی صنایع به منظور جلوگیری از ضرر و زیان ها با اعلام قبلی صورت بگیرد.
 

مروری بر خبرهای اختصاصی "سنا" در هفته گذشته
 

پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به بررسی مهم ترین اخبار بازار سرمایه در هفته ای که گذشت، پرداخته است.
 

سجامی شوید: مرحله سوم توزیع سود در راه است
 

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از آغاز مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت خبر داد.
 

توثیق سهام بهترین راه حل برای دارندگان سهام عدالت بدون ضرر به کلیت بازار
 

امکان فریز کردن سهام عدالت از طریق توثیق سهام و ارائه تسهیلات در قالب کارت های اعتباری باعث می شود تا دیگر آن فرد؛ فروشنده خود سهام عدالت نباشد. بدین ترتیب نگرانی ناشی از فشار فروش آزاد شدن سهام عدالت رفع و زمینه ساز آرامش در بازار سرمایه می شود.
 

جلوگیری از ورشکستگی شرکت ها با تعیین سقف برای نرخ خوراک پتروشیمی ها
 

سازمان بورس و اوراق بهادار طی جوابیه ای، با دفاع از اقدام تعیین سقف قیمت برای نرخ خوراک گاز تحویلی به صنایع پتروشیمی را موجب جلوگیری از زیان قطعی و ورشکستگی بسیاری از واحدهای فعال در این حوزه دانست.
 

برنامه ریزی وزارت نیرو برای تامین برق صنعت فولاد در تابستان
 

صحبت هایی با مسوولان مربوط به وزارت نیرو انجام شده که اکنون در حال برنامه ریزی لازم برای اجرایی شدن این تصمیمات هستند اما هنوز اعلام نهایی به ما نشده و مشخص نیست که قرار است در تصمیم گیری های خود چه میزان مصرف برق را کاهش بدهند.
 

ناشران و کارگزاران «پای کار» شوند
 

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوارق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در نامه های جداگانه ای از کارگزاران و ناشران درخواست کرد در راستای کمک به این شرکت نسبت به ثبت نام سهامداران در سامانه سجام اقدامات ترغیبی و تشویقی لازم را انجام دهند.
 

کتاب «سلام بر بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت
 

همه افراد جامعه ما بورس را نمی شناسند و با نحوه سرمایه گذاری در آن و فواید و سودمندی های ناشی از آن آشنا نیستند. این در حالی است که آشنایی با بورس و فعالیت در آن می تواند در زندگی اقتصادی مردم بسیار موثر باشد. تا همین سال های اخیر بیشتر مردم پس اندازهای خود را فقط در بانک ها نگهداری می کردند و با راه های دیگر استفاده از اندوخته های خود آشنا نبودند. بر این اساس نقطه شروع برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه را می توان آموزش بورس در نظر گرفت.
 

چرایی فراز و فرود بازار از 99 تا امروز
 

سیاست گذار می توانست رفتار منطقی تری از خود نشان دهد و در آن مقطع که بازار رو به رشد بود؛ با عرضه گسترده تر سهام، عطش ایجاد شده را کاهش دهد. علاوه بر اینکه سیاست گذاری های دولت، نهاد ناظر وقت بر بازار، اظهارنظرهای مجلس و برخی دیگر از نهادهای حاکمیت در ایجاد چنان ریزشی تاثیرگذار بودند.
 

تغییر بازی بورسی‏‏ ها
 

دنیای اقتصاد-علی قاسمی : شاخص کل بورس تهران، از ابتدای سال جاری افت 3.76درصدی را تجربه کرده است. این بازدهی درحالی رقم خورده است که در روز معاملاتی پایانی اردیبهشت ماه شاخص کل بیش از 2.58درصد کاهش یافت. این در حالی است که شاخص هموزن، در این مدت، 6.44درصد افت را تجربه کرده است. همچنین طی اردیبهشت ماه، نماگر اصلی بازار 4.33درصد کاهش ارتفاع را تجربه کرد. شاخص هموزن نیز در دومین ماه از سال، حدود 4درصد افت داشت. به رغم آنکه بازدهی اکثر صنایع در اردیبهشت ماه کاهشی بوده، اما صنعت نساجی، با ثبت بازدهی 8.47درصدی موفق شده است در صدر بازدهی‏‏ های اردیبهشت قرار گیرد. پس از آن هتل و رستوران، انبوه‏‏ سازی و املاک در جایگاه بعدی قرار دارند. این درحالی است که در میان صنایع برتر بازار سرمایه طی فروردین ماه، صنعت مواد شیمیایی با بازدهی 4.44درصدی بهترین بازدهی را در اولین ماه از سال ثبت کرد.
 

اطلاعیه فرابورس در خصوص اعمال/عدم اعمال حجم مبنا در برخی از نمادهای معاملاتی
 

بورس24: فرابورس در اطلاعیه ای اعلام داشت پس از بررسی های صورت گرفته حجم مبنا برای تعدادی از نمادهای معاملاتی دارای بازارگردان در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ 1403.03.06 اعمال نخواهد شد. همچنین حجم مبنا برای تعدادی از نمادهای معاملاتی از روز یکشنبه اعمال خواهد شد.
 

آماری از معاملات روز بد بورس
 

روز جاری بازار با فشار فروش آغاز شد و تعداد محدودی از نمادها لباس سبز به تن داشتند.در پایان، 22 صف خرید به ارزش بالغ بر 149 میلیارد تومان و 216 صف فروش به ارزشی در حدود 380 میلیارد تومان در سامانه معاملاتی بازار باقی ماند.
 

15800 میلیارد تومان وام مسکن پرداخت شد
 

شبکه بانکی کشور در فروردین امسال 15 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش مسکن و ساختمان پرداخت کرد.
 

جزر و مد تجارت آبی
 

دنیای اقتصاد-محمدصادق صفا : از روزی که انسان موفق به تجارت از طریق دریا شد، پیشرفت جوامع انسانی با سرعت بیشتری اتفاق افتاده است. این نقش آن قدر پر اهمیت است که برخی عصر دریانوردی (اواخر قرن 16میلادی – اواسط قرن 19میلادی) را یکی از پایه های جهان مدرن می نامند. با وجود راه های متنوع مانند حمل ونقل جاده ای یا از طریق راه آهن بیشتر تجارت جهانی از طریق دریا انجام می شود. به دلیل صرفه نسبت به وزن همچنان حمل ونقل از طریق دریا انتخاب اول بیشتر صادرکنندگان و واردکنندگان است.
 

صندوق سرمایه گذاری ثروت البرز پذیره نویسی می شود
 

بورس24: بنا بر اطلاعیه فرابورس، صصندوق سرمایه گذاری ثروت البرز با نماد «رخش» در نظر دارد واحدهای سرمایه گذاری خود را براساس مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار پذیره نویسی نماید.
 

تزریق پول اندک به بورس
 

روز جاری بازار متعادل آغاز به کار کرد و در ادامه نیز شاخص کل با رنگ سبز به کار خود پایان داد.در پایان، 55 صف خرید به ارزش بالغ بر 248 میلیارد تومان و 91 صف فروش به ارزشی در حدود 148 میلیارد تومان در سامانه معاملاتی بازار باقی ماند.
 

درباره ی «های وب»
 

بورس 24: های وب یکی از پرپتاسنیل های صنعت اطلاعات و ارتباطات بوده که در بازار سرمایه بیش از 5.3 هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده است. چندین مرتبه افزایش سرمایه از محل سود انباشته گواه ثبات سودآوری در این غول فناوری اطلاعات است.
 

گفتگوی اختصاصی عصر اقتصاد با مدیرعامل پالایش نفت بندرعباس
 

دکتر احمد هاشمی از پیشرو بودن این پالایشگاه در استفاده از صنعت روز خبر داد.
 

حضور پتروشیمی بندرامام در بیست وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
 

همزمان با گشایش بیست وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، شرکت پتروشیمی بندرامام نیز در این دوره از نمایشگاه بین المللی حضور یافت.
 

امضای تفاهمنامه همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم در نمایشگاه نفت
 

شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) در زمینه همکاری و استفاده از توانمندی های دو طرف در برنامه توسعه ای صنعت نفت و سایر پروژه های مرتبط تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
 

کسب رتبه چهارم دنیا با در دست داشتن یکی از طرح های بزرگ صنعتی
 

به گزارش عصراقتصاد، مدیر عامل شرکت صنایع تجهیزات نفت، آقای ناصری با حضور صمیمی در مراسم اختتامیه غرفه پربازدید در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش ضمن تاکید بر توسعه صنعت و صادرات بیشتر برای حضور در تجارت جهانی، از تلاش های بی دریغ همکاران این مجموعه تشکر و قدردانی کردند.
 

ایمن طرح ها با کسب تأییدیه های لازم از شرکت ملی صنایع پتروشیمی راه اندازی می شوند
 

به گفته نماینده ساختمان و نصب منطقه عسلویه، کنگان، دیر، پارسیان و سیراف در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اجرای دستورالعمل های ایمنی در فازهای مختلف اجرای طرح های پتروشیمی سبب راه اندازی ایمن پروژه و صرفه جویی در هزینه و زمان می شود.
 

11 قرارداد و تفاهم نامه پژوهشی و فناوری در نفت فلات قاره امضا شد
 

شرکت نفت فلات قاره ایران 13 قرارداد و تفاهم نامه پژوهشی و فناوری با 9 مرکز دانشگاهی، پژوهشگاهی و شرکت های دانش بنیان به ارزش 523 میلیارد رالش امضا کرد.
 

دعوت وزارت نفت از بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه و اجرای طرح ها
 

مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح های وزارت نفت ضمن دعوت از بخش خصوصی برای حضور در طرح های صنعت نفت، بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی در اجرای طرح های صنعت نفت تأکید کرد.
 

رونمایی از روغن های بومی سازی شده موردنیاز تجهیزات صنعت نفت در آخرین روز نمایشگاه
 

در آخرین روز نمایشگاه نفت، روغن های موردنیاز تجهیزات صنعت نفت که با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت های دانش بنیان بومی سازی شده است، رونمایی شد.
 

همکاریِ قرارگاه خاتم الانبیا با تاپیکو در راستای اجرای منویاتِ مقام معظم رهبری
 

به گفته مدیرعامل تاپیکو، همکاریِ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با این مجموعه در راستای اجرای منویاتِ مقام معظم رهبری است.
 

سرمایه گذاری بانک ملی در طرح هوشمند سازی جایگاه های عرضه سوخت کشور
 

بانک ملی ایران به دنبال امضای تفاهمنامه با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با هدف خدمت رسانی بیشتر به آحاد اجتماع سرمایه گذار هوشمند سازی جایگاه های عرضه سوخت کشور شد.
 

راه آهن ایران، گذرگاه 2 قاره مهم اروپا و آسیا
 

به گزارش ایرنا از راه آهن، "سید میعاد صالحی" امروز (دوشنبه) در پانزدهمین اجلاس روسای راه آهن های کشورهای عضو اکو با حضور و مشارکت مقامات ارشد راه آهن های ایران، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، در ابتدای سخنان خود با ابراز تأسف عمیق و تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در حادثه سقوط هواپیما، شهید رییسی را رییس جمهوری مردمی، پرتلاش و خستگی ناپذیر توصیف کرد که فقدان او قلب ملت ایران و ملل آزاده دنیا را جریحه دار کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هرچند با حادثه پیش آمده و وضعیت خاص کشور و نیز تاثر ناشی از شهادت آیت الله رییسی، حضور در این اجلاس برای ما سخت بود، اما جهت احترام به مهمانان گرامی و در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم وقفه در امور اجرایی و مدیریتی کشور، در این جلسه حضور یافتیم.
 

نام آیت الله رییسی ماندگار و سرلوحه خدمت برای آیندگان خواهد بود
 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شهادت آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهور مردمی ایران اسلامی و هیات همراه وی را در سانحه هوایی سقوط بالگرد تسلیت گفت.
 

هشدار به محتکران مسکن/ وجود 560 هزار واحد خالی در کشور
 

معاون وزیر راه و شهرسازی آمار خانه های خالی کشور 560 هزار خانه اعلام کرد و گفت: 182 هزار از این واحدها به بازار مسکن عرضه شد و 120 واحد دانه درشت برای اولین بار به سازمان مالیاتی معرفی شدند.
 

آیت الله رییسی، الگوی پرافتخار در مسیر خدمت به کشور بود
 

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای شهادت آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهور مردمی ایران اسلامی و هیات همراه وی را در سانحه هوایی سقوط بالگرد تسلیت گفت.
 

پیام تسلیت مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پی شهادت رییس جمهور
 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شهادت آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهور مردمی ایران اسلامی و هیات همراه وی را در سانحه هوایی سقوط بالگرد تسلیت گفت.
 

رییس بنیاد مستضعفان شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت
 

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با صدور پیامی، شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را در سانحه هوایی روز گذشته تسلیت گفت.
 

خداحافظ حلیم و خستگی ناپذیر و باغیرت
 

وزیر راه و شهرسازی شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی، رییس جمهور مردمی ایران اسلامی و هیات همراه وی را در سانحه هوایی سقوط بالگرد تسلیت گفت.
 

ظرفیت ساخت 4.
 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ظرفیت ساخت 4.5 میلیون واحد مسکونی جدید در بافت های فرسوده وجود دارد.
 

پیش بینی بارش پراکنده در غرب، شمال و شمال شرق کشور
 

به گزارش ایرنا، مطابق اعلام سازمان هواشناسی امروز در استان های واقع در شمال غرب، دامنه های جنوبی، البرز غربی و مرکزی و سواحل دریای خزر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ روی می دهد.
 

برگزاری جلسه تجسس بالگرد حامل رییس جمهور در فرودگاه تبریز
 

جلسه تجسس و نجات بالگرد سانحه دیده حامل رئیس جمهور، با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و متخصصان ذی ربط در فرودگاه تبریز در حال برگزاری است.
 

جلسات، خدمات و برنامه های دولتی با جدیت ادامه می یابد
 

وزیر اقتصاد با عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی گفت: تمام جلسات، خدمات و برنامه های دستگاه های دولتی، با جدیت ادامه می یابد.
 

لطیفی: در جلسه دولت تصمیم بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم
 

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از دیروز جلسات هیأت دولت در حال برگزاری است و در این جلسه اعلام شد که بنا بر این است که کار نباید تعطیل نشود و هیچ کس نباید خدمت گذاری به مردم را متوقف کند.
 

آیت الله رییسی، الگویی مثال زدنی در مردمی بودن و ولایت مداری بود
 

رییس سازمان اداری استخدامی در پی شهادت آیت الله رییسی گفت: ایشان حقیقتاً سیدالشهدای خدمت صادقانه و خستگی ناپذیر و الگویی مثال زدنی در مردمی بودن و ولایت مداری است.
 

شهادت رییس جمهور گواهی محکم بر تعهد دولت در خدمتگزاری صادقانه بود
 

وزیر اقتصاد اعلام کرد: اگرچه فقدان رئیس جمهور مردمی و دولتمردان خدوم ثلمه ای جبران ناپذیر برای ایران اسلامی است اما این حادثه تلخ خللی در عزم سایر خادمان ملت در انجام وظایف وارد نمی کند.
 

فوز شهادت، پاداش زودهنگام مجاهدت های مخلصانه رییس جمهور بود
 

رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت.
 

شهادت آیت الله رئیسی، بهترین پاداش الهی به وی بود
 

رییس کل گمرک ایران شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی، رییس جمهور مردمی ایران اسلامی و هیات همراه وی را در سانحه هوایی سقوط بالگرد تسلیت گفت.
 

پیام تسلیت وزیر اقتصاد؛ گریه نمی دهد امان
 

با اعلام خبر شهادت رئیس جمهور و وزیر امورخارجه، هیات دولت تشکیل جلسه فوری داد.
 

فرصت 20 روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
 

سازمان مالیاتی اعلام کرد: مودیان اگر تا پایان دوشنبه 20 خردادماه نسبت به ارسال فهرست حقوق بگیران خود و پرداخت مالیات آن برای فروردین ماه اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرایم 100 درصدی خواهند شد.
 

مجوز وکالت الکترونیکی می شود
 

رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در نامه ای به رؤسای کانون وکلای سراسر کشور اعلام کرد: ثبت درخواست هر نوع صدور، تمدید یا انتقال پروانه وکالت خارج از درگاه ملی مجوزها متوقف شود.
 

افزایش 54 درصدی تورم بخش خدمات
 

طبق اعلام مرکز آمار، شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش های خدمات در ســال 1402 برابر است با 902.2 که نسبت به سال قبل از آن 54.5 درصد افزایش یافته است.
 

آیفون های باریک در راه بازار
 

منابع آگاه می گویند که شرکت اپل در حال طراحی گوشی های باریک تر از آیفون های کنونی است و این گوشی های سال 2025 عرضه خواهند شد.
 

پوتین: خودروهای برقی چینی از نمونه های آمریکایی بهتر است
 

رییس جمهور روسیه طی اظهار نظری گفت که خودروهای برقی چینی از نمونه های آمریکایی بهتر است.
 

رویکرد موفق روسیه در استفاده از ارز ملی در تجارت خارجی
 

آمارهای بانک مرکزی روسیه نشان می دهد که استفاده این کشور از روبل در تجارت با کشورهای اروپایی رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.
 

قیمت نفت بالارفت
 

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافت.
 

نرخ بیکاری در بریتانیا بالا رفت
 

اداره ملی آمار بریتانیا در گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری در بریتانیا در سه ماه منتهی به مارس به 4.3 درصد رسیده که از 4.2 درصد ثبت شده در دوره قبلی منتهی به ماه فوریه، افزایش یافته است.
 

قیمت نفت برنت بالا رفت
 

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه در شرایطی افزایش یافته که آتش سوزی های گسترده تولید نفت کانادا را تهدید می کند و بازار انتظار کاهش ذخایر نفت و بنزین آمریکا را دارد.
 

فروش هر بشکه نفت ایران به قیمت 88 دلارو 79 سنت
 

کشورهای صادرکننده نفت خام در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، نفت ایران در فروردین ماه (آوریل) 88.79 دلار در هر بشکه فروخته شده است.
 

تولید نفت شیل بالارفت
 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود درباره بهره وری حفاری اعلام کرد: تولید نفت از مناطق مهم شیل این کشور در ماه ژوئن به بالاترین میزان در 6 ماه اخیر افزایش می یابد.
 

بیت کوین در نوسان؛ ارز دیجیتال محبوب به کدام سو می رود؟
 

قیمت بیت کوین این روزها در نوسان بوده و همچنان به داخل و خارج از منطقه قرمز حرکت می کند.
 

عراق به برنامه کاهش تولید نفت اوپک پایبند است
 

وزیر نفت عراق بر پایبندی این کشور به کاهش داوطلبانه تولید نفت موردتوافق اوپک تأکید کرد.
 

اجرای طرح یارانه مضاعف فجرانه از فردا
 

معاون رفاهی وزیر کار گفت: طرح یارانه مضاعف فجرانه از فردا به مدت سه ماه اجرا می شود.
 

کاهش سهم دولت در اقتصاد زمینه حضور بخش تعاونی و خصوصی را فراهم می کند
 

رئیس اتاق تعاون ایران نوشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نقطه عطفی برای بخش تعاونی و خصوصی است و زمانی که نقش و سهم دولت در اقتصاد به نفع بخش تعاونی و خصوصی کمرنگ شود, فضا برای رشد بخش تعاون و خصوصی توسعه می یابد.
 

یارانه تشویقی 220 هزار تومانی 17 بهمن واریز می شود
 

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که 120 هزار تومان بود، اکنون به 220 هزار تومان رسیده و 17 بهمن در قالب اعتبار در حساب یارانه افراد شارژ می شود.
 

نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی تعیین حداقل مزد به صورت ملی است
 

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه تاکنون دو جلسه کمیته تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار برگزار شده است، گفت: نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی تعیین حداقل دستمزدی کارگران به شکل ملی است.
 

ایجاد 140 هزار فرصت شغلی در مشاغل خانگی از ابتدای سال
 

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از ایجاد 140 هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال تا کنون خبرداد.
 

اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ 30 درصد از فردا چهارشنبه منتشر می شود
 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون همچنین گفت که اوراق گواهی سپرده خاص با مجوز بانک مرکزی و با نرخ 30 درصد از فردا چهارشنبه برای تامین سرمایه در گردش تعاونی ها منتشر می شود.
 

اعتبار بهمن و اسفند طرح امنیت غذایی کودکان فردا واریز می شود
 

به گفته معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبار بهمن و اسفند طرح «امنیت غذایی کودکان» فردا واریز می شود.
 

پذیرش اوراق قطعی مالیاتی 3.
 

رئیس سازمان امور مالیاتی از پذیرش اوراق قطعی بیش از 3.7 میلیون مؤدی مشمول مالیات مقطوع سال 1401 خبر داد.
 

وزارت کار: 747 هزار شغل قطعی در یک سال گذشته ایجاد شد
 

معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر کار امروز از ایجاد 747 هزار شغل قطعی در یک سال گذشته خبر داد.
 

بررسی دستمزد منطقه ای در نخستین جلسه کمیته تخصصی مزد
 

معاون توسعه روابط کار وزیر تعاون از برگزاری نخستین جلسه کمیته تخصصی مزد در روز جاری خبر داد و گفت: در این جلسه پیشنهاد وزارت اقتصاد مبنی بر مزد منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

بانک مسکن بالاترین عملکرد نظام بانکی را نهضت ملی مسکن دارد
 

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به عملکرد این بانک در زمینه نهضت ملی مسکن، گفت: بانک مسکن با پرداخت 54 درصد سهم خود در نهضت ملی بالاترین عملکرد نظام بانکی را دارد.
 

دامنه نوسان بورس محدود شد
 

به گزارش ایرنا از سازمان بورس، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تداخل در فرآیندهای بازارهای سرمایه که ذینفعان وسیعی دارد تشکیل جلسه داد.
 

فرزین شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه وی را تسلیت گفت
 

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین در جلسه ماهانه مدیران عامل بانک های عامل، شهادت آیت الله دکتر سیدابراهیم ‎رئیسی، رئیس جمهور مردمی، پرتلاش و خستگی ناپذیر و هیات همراه ایشان را خدمت مقام معظم رهبری، اعضای محترم دولت، ملت بزرگ ایران و مدیران و کارکنان خدوم شبکه بانکی کشور تسلیت گفت.
 

تشکیل شرکت های سهامی عام پروژه تامین مالی شرکت های بازار سرمایه را 2 برابر کند؟
 

سازمان بورس و اوراق بهادار، در تیر ماه 1400 دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه را با هدف تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه های دارای توجیه اقتصادی تصویب کرد.
 

تشکیل جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای بازار سرمایه
 

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای بازار سرمایه تشکیل جلسه داد.
 

دبیرکل جی ئی سی اف: آقای رئیسی، رئیس جمهوری با بصیرت و فداکار بود
 

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، متن پیام محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی ئی سی اف) به شرح زیر است:
 

60 لیتر سهمیه بنزین خرداد، بامداد فردا شارژ می شود
 

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، 60 لیتر سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی بدون هیچ گونه تغییری، ساعت صفر بامداد سه شنبه (یکم خرداد) در کارت های هوشمند سوخت شخصی شارژ می شود.
 

توصیه رئیس جمهور شهید به دولتمردان؛ ما دولت سرباز هستیم
 

به گزارش ایرنا، علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در یادداشتی با اشاره به آخرین دیدار با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، نوشت:
 

پیام تسلیت دبیرکل جی ئی سی اف برای شهادت خادم جمهور ایران
 

دبیرکل جی ئی سی اف طی پیامی شهادت رییس جمهور و همراهانش در سانحه هوایی را به ملت ایران تسلیت گفت.
 

تسلیت مدیرعامل بانک تجارت درپی شهادت رئیس جمهور مردمی ایران
 

مدیرعامل بانک تجارت به نمایندگی از اعضای هیات مدیره و خانواده بزرگ این بانک در پیامی، شهادت خادم مردم ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان را در سانحه هوایی به محضر مقام معظم رهبری، خانواده این شهدا و مردم تسلیت گفت.